اهداف بلندمدت تجاری و بهبود جایگاه ایران در بازار جهانی صنایع پلاستیک

محمدعلی دهقاندهنوی، معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در پیامی به مناسبت برگزاری نوزدهمین نمایشگاه بینالمللی ایران پلاست بر اهمیت توسعه صنایع پلاستیک در بازارهای جهانی تاکید کرد.
به گزارش پترو جنوب به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، محمدعلی دهقان دهنوی، رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران به مناسبت برگزاری نوزدهمین نمایشگاه بینالمللی ایران پلاست پیامی صادر کرد که در ادامه می آید:
نمایشگاه بینالمللی ایران پلاست، یکی از مهمترین رویدادهای صنعت پلاستیک و پتروشیمی در منطقه خاورمیانه و جهان است که با هدف توسعه بازار داخلی و تسهیل در بازاریابی جهانی این صنعت برگزار میشود.
صنعت پلاستیک و پتروشیمی با تامین مواد اولیه و نهادههای بخشهای اقتصادی مختلف و داشتن کمترین وابستگی به سایر بخشهای اقتصاد کشور، موجب افزایش رشد سالیانه ارزش افزوده و افزایش میزان صادرات نفتی شده است که همه اینها در نهایت به تحقق یافتن اهداف برنامههای توسعه کشور منجر میشود.
ایران بهعنوان یکی از پیشگامان تولید محصولات پلاستیکی در جهان، همچنان با چالشهایی در ارائه پتانسیلهای خود مواجه است که باید این چالشها را به فرصت تبدیل کرده و در بهرهوری اقتصادی خود از آنها استفاده کند.
از آنجایی که پلاستیک به بخش اصلی صنایع خودروسازی، الکترونیک، بستهبندی مواد غذایی، پزشکی و … تبدیل شده، بهرهمندی از این صنعت منجر به رشد هر کشوری خواهد شد. با توجه به اینکه غالب محصولات پلاستیکی از مشتقات نفتی به دست میآیند، ایران که در جایگاههای برتر دسترسی به صنایع نفتی و گازی قرار گرفته، پتانسیل بالایی برای فعالیت در این حوزه دارد.
دلایل بسیاری باعث شده که ایران نهتنها در تامین نیاز داخلی بسیار موفق عمل کند، بلکه بخش قابلتوجهی از تولیدات خود را به بازارهای جهانی نیز صادر کند. با در نظرگرفتن میزان رشد جمعیت و افزایش میزان تقاضا و گسترش کاربرد محصولات پلاستیکی، صنعت پلاستیک و تولیدات پلاستیکی کشور نیاز به رشد و ارتقا کیفی دارد. نمایشگاهها از دیرباز از بهترین راهها برای معرفی و افزایش سهم تولیدکنندگان و توزیعکنندگان در سراسر جهان در حوزههای مختلف بوده و هستند. برگزاری نمایشگاههای مرتبط با صنعت پلاستیک در ایران، منجر به نمایش توانمندیهای این کشور در صنعت پلاستیک و مطرحشدن هرچه بیشتر آن در عرصه جهانی خواهد شد.
بازاریابی و تبلیغات در صنعت پلاستیک از طریق نمایشگاهها، فرصتی ایدهآل برای نمایش نوآوریها، جذب مشتریان جدید و ایجاد ارتباطات تجاری فراهم میکند. حضور در این رویدادها باعث افزایش اعتبار برند، معرفی محصولات جدید و دستیابی به بازارهای هدف نیز میشود. همچنین، نمایشگاهها فضای رقابتی ایجاد کرده و امکان مقایسه مستقیم با رقبا را برای ارتقاء جایگاه در بازار مهیا میسازند.
نوزدهمین نمایشگاه بینالمللی ایران پلاست با هدف ارائه تمامی این فرصتها به تولیدکنندگان و توزیعکنندگان برگزار خواهد شد تا گامی موثر در راستای رسیدن ایران به اهداف بلندمدت تجاری خود در صنایع پلاستیک و بهبود جایگاه خود در بازار جهانی بردارد.

- آغاز تعمیرات اساسی و بارگذاری کاتالیست EO در واحد اتیلن گلایکول پتروشیمی مروارید
- شفاف سازی زاگرس در پی توقف واحدهای تولیدی
- پانزدهمین عرضه اولیه امسال، دوشنبه اول دی
- عرضه بنزین و فرآوردههای نفتی در بورس انرژی امروز
- نفت و گاز پارسیان پیشگام استقرار زیستبوم دانشبنیان در صنعت انرژی کشور
- تقاضای نفت چین تا سال ۲۰۳۰ به اوج خود میرسد
- عرضه اولیه اروند؛ چشمانداز سود و نقاط قوت و ضعف این پتروشیمی
- پژوهش؛ مسیر راهبردی پتروشیمی امیرکبیر برای توسعه فناوری و خوداتکایی ملی
- حرکت راهبردی پتروشیمی امیرکبیر در مسیر توسعه فناوری، خوداتکایی و مسئولیتپذیری ملی
- توسعه زیرساختهای رفاهی و مسکونی در منطقه پارس جنوبی